Obrázek 1
Obrázek 2
  • O časopisu
  • Rubriky
    • Celostní medicína
    • Pro volné chvíle
    • Vaření
    • Novinky
    • Poznání
    • Rozhovory
    • Psychologie
    • Osobní rozvoj
    • Zdraví a krása
    • Co se do Sféry nevešlo
    • Praktické zkušenosti z ordinace
    • Spiritualita
  • Archiv
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
  • Herbář
  • Předplatné
    • Předplatné ČR
  • Kontakty

Vyhledávání ve sféře

Aktuálně na stáncích

Sféra 05_06_2024

Dárek k předplatnému

Dárek k předplatnému

ZDARMA k předplatnému kniha Svět bez stížností v hodnotě 195,- Kč

Dárek obdržíte do pěti týdnů od zaplacení. Platí pouze pro nové předplatitele tištěné Sféry v České republice. Pouze do vyčerpání zásob.

Nadřazená kategorie: Zdraví a krása

Chcete žít déle, vypadat a cítit se mladě, mít více energie? Chcete zabránit vzniku mnoha chorob a výrazně snížit spotřebu léků? Předejít mrtvice, impotenci, vyhnout se Alzheimerově chorobě?

Z rostlinné stravy získáme daleko vhodnějším způsobem mnohem více živin než ze stravy živočišné. Zde je Shrnutí výsledků největší dietologické studie všech dob – Čínské studie (ČS) T. C. Campbella, Ph.D., knihy, která získala titul Kniha roku USA:

Geny samy nemoc nevyvolají. Působí pouze tehdy, jsou-li aktivovány, a tu hraje hlavní roli výživa

Některé geny "spí", jiné jsou aktivní. A toto vše způsobuje prostředí, a zvláště to, co jíme. ČS dokládá, že geny způsobující rakovinu jsou ovlivněny konzumací bílkovin. Výzkum, popsaný v ČS, zjistil, že u zvířat můžeme škodlivé geny aktivovat a deaktivovat jednoduše pouhými úpravami množství přijímaných bílkovin v potravě.

Desítky studií dokazují, že když lidé migrují, přijímají riziko nemocí zemí, do kterých se přestěhovali. Nemění své geny, a přesto trpí nemocemi, které se v jejich rodné vlasti téměř nevyskytují. Jen jedí jinak.

Během dvou desetiletí se navíc procento obézních zdvojnásobilo. Do minulého století byly nemoci jako diabetes, srdeční choroby a další tzv. nemoci blahobytu vzácné, přitom genetický kód se nemohl významně změnit.

Na genech však hodně záleží. Vezměme si např. dva Američany žijící ve stejném prostředí, kteří jedí stejnou masitou stravu. Jeden zemřel na infarkt v 54 letech a druhý na rakovinu v 80. Tyto odlišnosti vysvětlují právě geny. Nemůžeme přesně říct, ke kterým nemocem jsme náchylnější, díky ČS ale víme, jak můžeme rizika vedoucí k nemocem ovlivňovat stravou. Oba tito muži tady ještě mohli být a žít kvalitnější život, kdyby jedli optimální stravu.

Výživa může podstatně ovlivňovat nežádoucí účinky škodlivých látek

Předpokládá se, že bez antibiotik a hormonů podávaných hospodářským zvířatům by bylo maso daleko bezpečnější. Pravé nebezpečí však spočívá v tom, že maso představuje nevyvážený soubor živin bez ohledu na nebezpečné látky.

ČS dokládá, že účinek vysoce kancerogenní chemické látky, aflatoxinu, může být úplně potlačen pomocí správné výživy. Pokud byli pokusní potkani krmeni stravou s nízkým podílem bílkovin, zůstávali zdraví. Aktivity chemických kancerogenů (jako u genů) jsou v prvé řadě ovlivňovány živinami, které přijímáme v potravě. 

„Čisté" hovězí je asi poněkud zdravější, ale oba druhy hovězího jsou z nutričního hlediska stejné.

Stejná výživa, jež chrání před vznikem a rozvojem nemocí, může nemoc v pozdějších stadiích zastavit nebo vyléčit.

Výsledky výzkumu prováděného u lidí ukazují, že přírodní rostlinná strava léčí srdeční chorobu, pomáhá obézním hubnout, diabetikům umožňuje vysadit terapii... Nejobávanější jsou autoimunitní nemoci, protože jakmile se tělo obrátí proti sobě, už ho nemusíme zastavit. Ale i tady lze některé nemoci zpomalit či potlačit správnou stravou.

Výživa prospěšná u jedné chronické nemoci je prospěšná celkově

Biochemická podstata nemocí ukázala, jak mnoho mají nemoci společného. Tyto shody ukazují, že stejná správná výživa je podmínkou dobrého zdraví a může nás ochránit před mnoha nemocemi. Přírodní rostlinná strava je sice účinnější při léčbě srdeční choroby než u rakoviny mozku, ale nevyvolá jednu nemoc, když druhou potlačuje. Nikdy nám neuškodí.

Správná výživa podporuje zdraví ve všech oblastech naší existence

Špatné stravovací návyky nenapravíme jen pravidelným běháním. Prospěch a rizika, která s sebou nese strava, jsou mnohem významnější. Samozřejmě fyzická aktivita, emoční a duševní zdraví a dobré životní prostředí jsou pro zdraví taky hodně důležité. Vše je spolu propojeno.

Lidé, kteří správně jedí, mají více energie. Správná výživa a cvičení na sebe působí, účinky se násobí a člověk je zdravější. Ti, kdo se cítí spokojeni, se budou pravděpodobně více starat i o své zdraví. A takto se využívá méně přírodních zdrojů, vytváří se méně znečištění a zvířata méně trpí.

Tyto zásady mohou pomoci zmenšit chaos v informacích o stravě. Už nás nevyvede z míry, když bude za kancerogenní označena další chemická látka nebo když vyjde nová kniha o stravě či když uvidíme novinový titulek, že genetický výzkum vyřešil nějakou nemoc.

 

Z ČS zpracovala Eva Dědková,

více na www.svitani.eu

Nadřazená kategorie: Zdraví a krása

Na šíření osvěty, informací a aktuálních poznatků o zdravém jídle mají svůj ohromný podíl nejen alternativci a foodbloggeři, ale také farmářské trhy a prodejny zdravé výživy. Mnozí z nadšenců předběhli nejednoho výživového a lékařského experta. Zatímco odborníci živili protitukovou hysterii, praktici z terénu doporučovali jíst nejkvalitnější potraviny a vyhýbat se vysoce průmyslově upravovaným produktům, zbytečným aditivům a reziduím agrochemikálií. A měli pravdu.

Dnes už i většina odborníků doporučuje upřednostňovat skutečné potraviny. Třeba v Brazílii mají dokonce státní výživová doporučení postavená na kvalitě potravin. Pionýrům, kteří u nás roky před dnešní módní vlnou propagovali skutečné potraviny, patří dík. Ale pozor, neznamená to, že vše, co se označuje jako zdravé a co najdete na pultech v obchodě se zdravou výživou, skutečně prospívá. V mnoha prodejnách nacházím i produkty, které bych si nikdy nekoupila – a nedoporučuji to ani vám.

Maskované nezdravé potraviny

Kterým „zdravým produktům“ bychom se měli obloukem vyhýbat? Uvítám, když můj seznam doplníte o nezdravé potraviny, které jste v prodejnách zdravé výživy našli.

  • Extrudáty jsou nejrůznější obiloviny zpracované za použití vysokých teplot a tlaku, mohou mít například podobu křehkých plátků. Preferují je hubnoucí lidé, kterým je jako dietní produkty doporučují výživoví poradci. Jsou totiž lehoučké. Že mají vysoký glykemický index, jsou obvykle naprosto nechutné a v podstatě nemají výživovou hodnotu, mnoho poradců vůbec neřeší. V podobě nejrůznějších křupek a instantních kaší jsou extrudáty oblíbené i u některých maminek. Tělu dodávají jen cukry. Obzvláště pro lidi s cukrovkou nebo s nadváhou by měly být naprosté tabu.
  • Sójové produkty mohou být jogurty, různé dezerty, mouka a proteinové izoláty. Posledně jmenované obvykle najdeme v produktech pro vegetariány a vegany od zmrzlin až po salámy. Sójové produkty jsou až na vzácné výjimky těžce stravitelné a přinášejí spíše rizika než zdravotní profit. Jinak je to v případě fermentované sóji, která našemu zdraví prospívá a která může mít podobu kvalitní miso pasty, tradiční sójové omáčky nebo sýrů tempeh a natto.
  • Sušená mléka mohou podle výsledků analýz Vysoké školy chemicko-technologické obsahovat rekordní množství trans tuků. Závěry sledování VŠCHT zní: „Analýzy sušených sójových nápojů jsme dělali letos, a to již potřetí. Zajíc byl vždy nejhorší z pohledu obsahu trans kyselin z celkových mastných kyselin. Letos jsme analyzovali Zajíc natura (42,7 % TFA), Zajíc plus (33,75 % TFA), Zajíc smetana 36,95 % TFA a Zajíc vláknina (35,27 % TFA), což jsou velmi vysoké obsahy, které se v jiných potravinách již nevyskytují.“ Produkt není ani bez trans tuků nic prospěšného, jde jen o směs škrobu a tuku s velmi malým množstvím extraktu ze sójových bobů. Ještě doplňuji, že obsah trans tuků dnes není na obale uváděn, zákazník tak nemá šanci se o něm dozvědět. Při nákupu skutečných základních potravin se však trans tukům pohodově vyhneme.
  • Rostlinná mlékaj sou nápoje připravované z vody, obilovin, ořechů a semínek. Teoreticky potraviny, které jde jen doporučovat. Problémem průmyslově připravovaných rostlinných mlék je, že ve skutečnosti skoro nic z toho prospěšného neobsahují a naopak jsou zbytečně obohacována o cukry a aditiva, které už určitě doporučovat nebudu. Na trhu jsou i mléka s „homeopatickou“ přítomností hlavní složky, jako třeba mandlové mléko značky Alpro, ve kterém najdete pouhé 2% mandlí.
  • Agávový sirup je zpravidla vysoce průmyslově upravovaný produkt získávaný ze sukulentů, jež rostou v Jižní Americe. Pro svůj nízký obsah glukózy má i nízký glykemický index, a to jenom 15. Jenže sirup po zpracování obsahuje přes 75 procent zdraví škodlivé fruktózy.
  • Sladkosti slazené agávovým sirupem nebo přímo fruktózou, jako třeba některé rakytníkové bonbony, nejsou zdraví prospěšné. Fruktóza podporuje vznik inzulinové rezistence, významně zvyšuje hladinu triglyceridů, rizikového faktoru srdečně-cévních nemocí. Podporuje ukládání břišního tuku, které zvyšuje riziko vzniku obezity, cukrovky 2. typu, nemocí srdce a metabolického syndromu.
  • Vysoce průmyslově zpracované produkty, jako třeba mnohé bezlepkové pečicí směsi a bezlepkové produkty, jsou často koktejlem škrobů s hromadou aditiv a sacharidů. Přitom bezlepkové směsi jde udělat i zdravě, ze základních potravin bez kypřidel, fosforečnanů atd., jako třeba umí a nabízí PROBIO.
  • Müsli tyčinky jsou zpravidla různé zdroje cukrů slepené dalšími cukry. Výsledkem je produkt s vysokým glykemickým indexem se všemi jeho zdravotními riziky.

Proč jsou nezdravé potraviny v prodejnách zdravé výživy?

Křehké chlebíčky a další extrudáty vymyslel průmysl jako nabídku pro lidi, kteří drží diety nebo mají fobii z tuků. Prodejny je přebraly, protože dietní produkty jsou některými experty chybně propagovány jako zdravé. Ve skutečnosti neprospívají vůbec nikomu a jednoznačně je nedoporučuji.

Sušené sójové mléko a obecně produkty s ultra zpracovanou sójou jsou doporučované a konzumované mnoha striktními vegetariány, kteří chtějí jíst jako ostatní, a přitom dodržovat svoji výživovo-etickou restrikci. Vegetariánská strava může pohodově zajišťovat zdraví, ale i ta by měla být postavena na základních skutečných potravinách. Konzumace vysoce zpracovaných napodobenin založených na sójových izolátech neprospívá.

Slávu fruktózy a agáve sirupu rozběhli lékaři doporučující diabetikům sladit fruktózou. Tento omyl přebrali neznalí propagátoři zdravé stravy, někteří z nich problém pořád ještě nechápou, případně neradi přiznávají vlastní omyl. Vysoce průmyslově zpracované potraviny ve zdravé výživě jsou nesmyslem.

Kde nakupovat?

Ve zdravých výživách pořád najdete spoustu prospěšných potravin. Pokud chcete to nejčerstvější, zkuste jít přímo ke zdroji. Nakupujte skutečné potraviny u jejich pěstitelů a chovatelů. Základní minimálně zpracované potraviny (jako je třeba kváskové pečivo nebo jogurty a sýry) kupujte u jejich lokálních výrobců.

PharmDr. Margit Slimáková

www.margit.cz

 

Nadřazená kategorie: Zdraví a krása

Káva je dnes v hledáčku výživářů i požitkářů, pro každou skupinu z jiného důvodu. Pro většinu populace je nápoj z kávy denním chlebem, pro některé je drogou a pro jiné lahodnou meditací. Co vše se skrývá za tajemnými kávovými zrny omamné vůně?

První zmínky o kávě jsou samozřejmě opředeny legendami. Jedna z nich vypráví o dávném čase kolem roku 850 n. l., kdy si jeden habešský pastevec povšiml, že jeho ovce vždy neobyčejně ožijí, když se po celodenním pobytu na pahorkatinách napasou plodů z neznámého stále zeleného keře. Při zkoumání rostliny objevil bobule, které také ochutnal. O příznivém účinku zrnek později hovořil s opatem nedalekého kláštera, jenž se je rozhodl také vyzkoušet. Nakonec však prý plodinu nazval dílem ďábla a zrna hodil do ohně. Díky této náhodě došlo zřejmě poprvé k částečnému upražení kávy a uvolnění jejich aromatických složek. Byla to právě vůně kávy, která přiměla opata ke změně názoru. Zrna se rozhodl rozemlít a smíchal je s vodou. Vznikl tak povzbuzující nápoj, který opat popíjel společně s mnichy v klášteře.

Káva vychvalovaná i zatracovaná

Odborníci tvrdí, že káva obsahuje asi 200 látek, z nichž nejvýraznější jsou antioxidační látky (kterých káva obsahuje dokonce více než zelený čaj či některé druhy ovoce), kofein, niacin – vitamín B3 a vyšší obsah draslíku, fosforu, železa a hořčíku. Kvalitní a vhodně připravená káva ve správném množství tedy působí jako poměrně silný antioxidant, povzbuzuje trávení, srdeční a mozkovou činnost, prohlubuje dech a zvyšuje krevní tlak. V přiměřeném množství působí proti bolesti a kofein je vnímán dokonce jako protijed po požití alkoholu. V mozku kofein zvyšuje koncentraci dopaminu, hormonu štěstí a dobré nálady, proto káva působí také antidepresivně. Dalo by se říct, samá pozitiva… Ale ono to tak úplně není.

To, co nám káva poskytuje, rozhodně není zadarmo. Něco si od nás bere a záleží do velké míry na tom, v jaké podobě, v jakém množství a v jakou denní dobu si svůj šálek dopřejeme. Z již známých negativních účinků kávy na organizmus můžeme jmenovat především dehydrataci. Nadměrná konzumace kávy navíc způsobuje nervozitu, neklid, nesoustředěnost a ztrátu schopnosti jemné motoriky. Pojďme si ovšem posvítit i na ty méně známé, a přesto zcela zásadní informace a souvislosti…

Tím, že je káva především stimulantem, je vhodné ji konzumovat před intenzivní činností, předně fyzickou. Připraví tělo na výkon spuštěním složitých chemických reakcí. V důsledku jsme vnímavější, rychlejší, silnější, svaly jedou naplno, jsme v tzv. pohotovostním režimu, tedy připraveni na útok či útěk… Díky kofeinu, který podporuje tvorbu glukózy, coby energetické zásobárny svalů, a tím prodlužuje působení adrenalinu, jsme schopni držet maximální výkon déle. Adrenalin se samotným výkonem zase odbourává. Pokud kávu popíjíme v klidu, posedáváme a fyzický výkon nenastane, káva má přesně opačný účinek. Cítíme se brzy unavení, fyzicky i mentálně. Proč? Protože se naše tělo vyčerpá odbouráváním a odplavováním právě těch stresových hormonů (především adrenalinu), které se v reakci na konzumaci kávy začnou vyplavovat.

Na čem se odborníci neshodnou, je výrazný vliv kávy na acidobazickou rovnováhu těla. Káva organizmus zakyseluje, to potvrzuje celá řada lékařů a léčitelů hlásících se k celostnímu přístupu ke zdraví. Tím, že se acidobazická rovnováha organizmu naruší směrem ke kyselosti (ke kyselému pH), tělo učiní v obraně (pro zachování vnitřní stálosti těla, tzv. homeostáze) vše proto, aby rovnováha opět nastala. Co přesně udělá? Začne odplavovat zásadotvorné prvky jako hořčík, vápník, zinek a selen z kostí, tkání a zubů a využívat je tak k obnovení potřebné hladiny pH v tělesných tekutinách.

Patříte mezi fanoušky tohoto lahodného nápoje? Je káva vaší vášní? Pro mě ano. Již léta hledám způsoby, jak minimalizovat negativní účinky kávy a naopak těžit z toho, co dobrého nám tento omamný nápoj nabízí.

Příprava, množství a kombinace s ostatními potravinami

Řada lékařů vám řekne, že 2 – 3 šálky kávy denně jsou v pořádku, některé zdroje uvádí i šálků 6. Co však máme na mysli šálkem? Je obrovský rozdíl mezi českým „turkem“ v třídecáku a malým Espressem, jak co do obsahu kofeinu, tak kvality a zdravotního přínosu výsledného nápoje.

Předně, množství kofeinu v kávě závisí na přípravě. Kávová zrna by se měla zpracovávat do několika málo týdnů po upražení, to tvrdí fajnšmekři. Káva by vůbec neměla přijít do kontaktu s vařící vodou, běžná teplota, která se uvádí jako ideální pro přípravu kávy od té rozpustné, přes Turka až po Espresso je kolem 80 stupňů Celsia. Pokud kávu zalijeme vařící vodou, znehodnotí se a navíc dojde k louhování nežádoucích látek, které pozmění chuť, vůni i kvalitu nápoje.

Také platí, čím déle necháme kávu louhovat, tím více kofeinu a dalších nežádoucích látek se z ní uvolní. Občas ještě zaslechnu, jak si někdo postěžuje, že by ho malé Espresso zabilo, raději si nechá připravit českou specialitu, tzv. „presso“ neboli „bazén.“ Je to přesně naopak. Pokud je mašina na Espresso správně nastavená, voda má správnou teplotu a tlak, malé Espresso je čirou esencí toho nejcennějšího, co nám kávové zrno nabízí. Navíc obsahuje minimum kofeinu, v porovnání s ostatními kávovými nápoji. Ano, je to tak. Pokud toužíte po větším šálku, ne náhodou do malého espressa (30 – 40 ml) Italové od pradávna přidávají trochu teplé vody, a dostanou tzv. Espresso Lungo – prodlouženou kávu nebo Americano – kávu ve větším hrnku. Rozhodně se nedoporučuje nechat vodu prolévat dávkou kávy do většího množství. Znehodnotí se kvalita výsledného nápoje i váš požitek z ní a v důsledku se umocní i její negativní účinky.  

Káva a mléko – synergie či věčný boj?

Jak je to s kávou a mlékem? Těžko říct, kde a za jakých okolností vymysleli kávu s mlékem. Italové popíjí tzv. Caffé Latte coby snídaňový pokrm, občas ho dávají i dětem. Mají pravdu, mléko zaplní žaludek a stane se z něj potravina, tedy přináší falešný pocit zasycení. Jiná pozitiva tento nápoj nenese. Toto konstatování bude zřejmě zklamáním pro všechny milovníky Caffé Latte i Cappuccina. Výzkumy z posledních let totiž dokazují, že tato kombinace páchá pěknou paseku, z určitého úhlu pohledu je až vražedná.  Není to mléčná bílkovina, ale mléčný tuk, který se s černou kávou nesnese. Boj černé kávy a mléčného tuku působí velice špatně na dvanácterník, který pak v křeči stáhne svoje hladké svalstvo a následně začne vyřazovat z provozu slinivku břišní. Dále pak zablokuje i celý žlučník. Jestliže nám žlučník z jakéhokoliv důvodu řádně nefunguje, máme zaděláno na mnohé další zdravotní problémy.

Jak si tedy kávu vychutnat co nejzdravějším způsobem?

Rozhodně pít kávu černou, správně připravenou, ideálně bez cukru a rozhodně ne v kombinaci s mlékem ani mléčnými výrobky. Kombinace oblíbeného větrníku s kávou je tedy zřejmě zapovězena. S ohledem na biologické hodiny našeho těla a funkci orgánů je vhodné kávu konzumovat spíše v odpoledních hodinách, tedy po obědě, pokud součástí jídla nebyly mléčné výrobky, anebo později po poledni. Lahodný šálek doplňte sklenicí vody (pokud bude s citrónem, ještě lépe kvůli vyrovnání acidobazické rovnováhy) a na chvíli se zastavte. Odložte všechny starosti a pracovní plány a jen buďte, pozorujte a dopřejte si chvíli pro sebe. Meditujte. Po kávě nechť se dostaví žádoucí fyzický výkon: procházka se psem, hodinka v posilovně, lekce Pilates…

Pro mě je chvíle s kávou MEDITACÍ. Zastavím se a jsem čistě jen pozorovatelem veškerého dění. Piji kávu, tedy jsem!

 

ZAJÍMAVOSTI ZE SVĚTA KÁVY

  • Kávovník arabský, neboli Arabica je nejcennější odrůdou kávy a také nejdražší. Tvoří asi 75% světové produkce a je velmi ceněna pro svou lahodnou chuť s méně či více znatelnou kyselostí (také v závislosti na pražení a na další úpravě). Obsah kofeinu v zrnu je do 1,5%. Zrnko Arabiky poznáte podle zatočené rýhy uprostřed.
  • Kávovník statný, neboli Robusta tvoří asi 20% světové produkce. Chuť pražených kávových zrn je výrazně zemitější a hořká. Obsah kofeinu je vyšší, kolem 3%. Zrnko Robusty poznáte podle rovné rýhy uprostřed. Většina prodávané kávy je směsí Arabiky a Robusty pro vyváženost kyselosti a hořkosti. Namíchat poměrově správnou směs a ještě ji vhodně upražit a následně vykouzlit lahodný nápoj je opravdové umění.
  • Pravá turecká káva se připravuje ve speciální mini konvičce, tzv. džezvě, a nechá se 3–4x vzkypět společně s cukrem a kořením (kardamomem), nikdy se však nenechá dojít k varu.
  • Pravé italské Espresso (30 – 40ml) či Ristretto (20ml) vzhledem k přípravě obsahuje minimální dávku kofeinu, oproti tomu si drží velmi výraznou a lahodnou chuť.
  • Můžete si vychutnat i zelenou kávu, uchovává si mnohem více hodnotných látek než její pražená varianta. 

Tip DIOCHI: Pokud si už nemůžeme odříct kávu s mlékem a cukrem, je zde první pomoc – Gerocel kapky nebo Gerocel kapsle, které podpoří regeneraci slinivky. 

Nadřazená kategorie: Zdraví a krása

V podstatě každá část rostliny je jedlá, výživově hodnotná, chutná a obsahuje cenné výživné složky. Je proto důležité konzumovat širokou škálu potravin z různých kategorií, abychom během dne, týdne a měsíce získali celou paletu živin. 

Nadřazená kategorie: Zdraví a krása

Jídlo se prolíná celým naším životem od úplného začátku a ovlivňuje každou jeho oblast od zdraví přes náladu až po náš rodinný život. A obráceně, co si dáme na talíř je ovlivněno výchovou, zvyky, stresem, reklamou, sociální životem, ročním obdobím i psychikou. Nejen terapeuti moc dobře vědí, jak malý kousek vede od stolu k hlubinám naší psychiky. 

  1. Jak změnit jídelníček při autoimunitních onemocněních?
  2. Dýňová polévka
  3. Jahodové něžnosti
  4. Čínská studie v kuchyni - chutná strava založená na rostlinných bílkovinách

Strana 1 z 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Obchodní podmínky

obchodní společnosti

Diochi spol. s r.o., se sídlem Žampiónová 2, 104 00 Praha 10

identifikační číslo: 27087468, zapsané v obchodním rejstříku vedeném městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 95305

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.diochi.cz

1. Úvodní ustanovení

1.1.      Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Diochi spol. s r.o., se sídlem Žampiónová 2, 104 00 Praha 10, identifikační číslo: 27087468, zapsané v obchodním rejstříku vedeném městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 95305 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.diochi.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2.      Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Obchodní podmínky jsou ke stažení na webu www.diochi.cz

1.3.      Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. Možnosti nákupu  (na webu: přihlásit se, registrovat se, osobní účet)

Nakupovat zboží lze těmito způsoby:

2.1  Členové klubu Diochi

V případě, že kupující je již členem klubu Diochi, má právo využít výhod slevového klubu vč. členských cen, provede pouze úkon přihlášení pomocí svých přihlašovacích údajů, které obdržel spolu se Smlouvou o spolupráci a členskou kartičkou Diochi.

Pro již platné členy klubu Diochi, kteří mají členskou kartičku s ID a heslem, platí stejné přístupové údaje do přihlášení se do eshopu, jako do Osobního účtu.

2.1.1.   Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.1.2    Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.1.3    Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2.2       Ostatní zákazníci

Ostatní zákazníci, kteří nejsou členové Sféra klub Diochi mohou provádět objednávání zboží bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 

3. Registrace do Sféra klubu Diochi

3.1       Registrace do Sféra klubu Diochi – tj. získání členských výhod na základě Smlouvy a spolupráci lze provést pouze na jednotlivých klubech Diochi, jejichž adresy jsou uvedeny na webu v sekci „o nás“ nebo po telefonické domluvě s centrálou Diochi, Žampiónová 2, 104 00 Praha 10. Tel 222764004 zakoupením jednoho z nabízených registračních balíčků s platností na 1 rok. Bližší informace o registračních balíčcích získáte na klubech Diochi nebo webu v menu Blog aktuality.

3.2       Osobní účet – platí pouze pro členy klubu Diochi. Registrovaný člen Sféra Klubu Diochi, na základě platné smlouvy o spolupráci. Specifické podmínky registrace jsou uvedeny na webové stránce prodávajícího v menu Spolupráce. Takto registrovaný člen má právo na nákup za výhodných (členských) podmínek a využívá možností osobního účtu, ve kterém má přehled o svých nákupech, vč. získaných bodů v rámci MLM, které jsou pak následně převáděny na slevy (status člen Diochi) nebo na provize (status poradce Diochi).

3.3       Obnova členství – lze ji provést zakoupením balíčku obnovy, na všech klubech Diochi po celé ČR, jejich seznam je uveden na webu www.diochi.cz v sekci o nás – náš tým blíže. https://www.diochi.cz/cs/tym-diochi.  Nebo kontaktováním centrály Diochi v Praze Žampiónová 2, 104 00 Praha 10. Zakoupením balíčku obnovy si člen prodlužuje členství o 1 rok. Bližší informace o druzích balíčků obnovy najdete v záložce Klub Diochi nebo na blogu Diochi https://www.diochi.cz/cs/aktuality-blog/registrace-do-klubu-diochi-a-obnova-clenstvi.

4. Uzavření kupní smlouvy

4.1.      Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2.      Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3.      Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Zboží zakoupené na webovém rozhraní obchodu je zasíláno pouze v rámci území České republiky.

4.4.      Objednávkový formulář. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

4.4.1.   objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu).

4.4.2    jméno a adresu kupujícího – fakturační adresa. V případě, že fakturační adresa se liší od dodací, uvede kupující přesnou adresu dodání.

4.4.3.   způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží.

4.4.4.   informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

4.5.      Dokončení objednávky. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

4.6.      Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.

4.7.      Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

4.8.      Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

4.9.      Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct (15) dnů.

4.10.  Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

4.11.  V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.

4.12.  Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky.  

4.13.  Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

5. Přeprava a dodání zboží

5.1.      V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

5.2.      Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

5.3.      V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.4.      Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

5.5.      Zakoupené zboží je expedováno následujícími způsoby:

-          Osobní odběr na pobočce Žampiónová 2, 104 00 Praha 10, (zdarma)

-          Česká pošta, a.s. balík do ruky (105 Kč)

-           Zásilkovna (65Kč)

5.6.      Poštovné a balné

Při objednávce do 3000 Kč (vč. DPH) poštovné a balné:

105 Kč - Česká pošta

65 Kč - Zásilkovna

Při objednávce nad 3000 Kč (vč. DPH) poštovné a balné: zdarma

 

6. Cena zboží a Platební podmínky

6.1.      Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním převzetí zásilky v provozovně prodávajícího na adrese Žampiónová 2, 104 00 Praha 10 (zdarma)
  • na dobírku prostřednictvím České pošty nebo Zásilkovny dle určení kupujícím v objednávce (příplatek 15Kč)
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2112089045/2700, vedený u společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. (zdarma)
  • platební kartou bezhotovostně prostřednictvím platebního systému GoPay přímo z webového rozhraní diochi.cz (zdarma)

6.2.      Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Při objednávce nad 3000,- Kč kupujícímu nebudou účtovány náklady na balné a poštovné.

6.3.      Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

6.4.      V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.

6.5.      V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. V případě neuhrazení objednávky do 15 dnů, bude rezervované zboží uvolněno k dalšímu prodeji a objednávka bude automaticky zrušena.

6.6.      Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.8), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

6.7.      Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, není-li u specifické akce stanoveno jinak.

6.8.      Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

 

7. Odstoupení od kupní smlouvy

7.1.      Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

7.1.1.   o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu

7.1.2.   o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím

7.1.3.    o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a odstranil víčko produktu

7.2.      Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

7.3.      Odstoupení od kupní smlouvy může kupující provést elektronicky na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., písemně nebo osobně na adresu sídla firmy Diochi, spol. s r.o., Žampiónová 2, 104 00 Praha 10.

7.4.      V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu v neporušeném originálním obalu! Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

7.5.      V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od potvrzení o odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím. Kupující je povinen písemně oznámit prodávajícímu číslo účtu, kam mají být vráceny peněžní prostředky za vrácené zboží. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.

7.6.      Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

7.7.      Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

 

8. Práva z Vadného plnění

8.1.      Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

8.2.      Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

8.2.1.   má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

8.2.2.   se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá.

8.2.3.   je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti

8.2.4.   zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

8.3.      Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

8.4.      Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

8.5.      Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

 

9. Další práva a povinnosti smluvních stran

9.1.      Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží

9.2.      Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

9.3.      Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

9.4.      Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

9.5.      Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

10. Ochrana osobních údajů

10.1.      Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

10.2.      Ochrana osobních údajů se realizuje dle platných Podmínek o ochraně osobních údajů, které jsou volně přístupné na webové stránce www.diochi.cz.  Souhlas s ukládáním osobních dat může kupující kdykoliv písemně odvolat.

10.3.    Kupující je při vyplnění objednávky vyzván k seznámení s ochranou osobních údajů a zároveň je vyzván k potvrzení, že je s obchodními podmínkami a ochranou osobních dat seznámen.

11. Zasílání obchodních sdělení a ukládáním cookies

11.1.  Kupující je při objednávce zboží vyzván, aby vyslovil nebo nevyslovil souhlas se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího.

11.2.  Kupující vstupem na webové rozhraní je vyzván k seznámení a vyslovením souhlasu či nesouhlasu s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

12. Doručování

12.1.  Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, elektronicky na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty nebo elektronickým odesláním.

12.2.  Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.

12.3.  Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.

13. Závěrečná ustanovení

13.1.  Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

13.2.  Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

13.3.  Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám. Kupní smlouvy registrovaných členů Sféra klubu Diochi jsou archivovány v osobním účtu člena, který je přístupný na základě příhlašovacích údajů.

13.4.  Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Diochi spol. s r.o., Žampiónová 2, 104 00 Praha 10, adresa elektronické pošty eshop@diochi.cz, telefon +420 222764004.

Platnost obchodních podmínek: od 1.1.2021

Diochi spol.s r.o. si vyhrazuje právo na jakoukoli změnu těchto obchodních podmínek.

Diochi spol.s r.o. je rovněž oprávněn objednávání prostřednictvím webu kdykoli ukončit, a to i bez udání důvodu.

V souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., v platném znění (Zákon o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, dále jen „zákon“) souhlasím se zpracováváním osobních údajů správcem Diochi, spol. s.r.o. se sídlem Žampiónová 2, 104 00  Praha Pitkovice (dále jen „správce“) pro tyto účely:

  1. Vedení Poradny na www.diochi.cz/poradna, kdy uvedený dotaz a jméno, případně přezdívka, je po odsouhlasení těchto podmínek a odpovědi ze strany Diochi zviditelněno!
  2. Založení členství ve Sféra klubu Diochi (dále jen „SKD“) a následnému vyhodnocování měsíčních nákupů svých vlastních a nákupů členů, jenž jsou v mé distributorské síti. Na základě těchto měsíčních vyhodnocení je realizována peněžní odměna nebo odměna ve formě slevy na nákup produktů Diochi.
  3. Zasílání firemního časopisu Diochi – Sféra, jehož roční předplatné je součástí registrace členů a poradců Diochi.
  4. Marketingové účely správce, tj. zejména nabízení výrobků a služeb (ať již vlastních či cizích), zasílání informací o pořádaných akcích, výrobcích, službách a jiných aktivitách, kontaktování zákazníka za účelem průzkumu trhu a za účelem marketingových výzkumů, kdy je zákazník kontaktován elektronickou poštou – e-mailem, telefonem, sms a písemně dopisem, jakož i zasílání obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb., v platném znění, ať již jsou tyto marketingové účely realizovány jak správcem, tak subjekty, které jsou vůči správci propojenými osobami ve smyslu zák. č. 90/2012 Sb. nebo dalšími subjekty, které jsou s Diochi ve smluvním vztahu. Jedná se především o fyzické a právnické osoby spolupracující na základě Smlouvy o obchodním zastoupení ve Sféra klubu Diochi.
  5. Účely analýz osobních údajů zákazníků umožňujících zejména přímé oslovení konkrétních zákazníků a určitých skupin zákazníků (tzv. direct mailing)
  6. Pořádání, organizování a vyhodnocení různých typů soutěží, anket a jiných akcí, které nejsou spotřebitelskými loteriemi, ať již s možností zákazníka obdržet věcnou či finanční cenu nebo bez této možnosti, když tyto soutěže, ankety či jiné akce mohou být pořádány jak dodavatelem, tak subjekty, které jsou vůči dodavateli propojenými osobami, a které Diochi spol. s.r.o. těmito aktivitami pověří.

Na základě tohoto souhlasu budeme zpracovávat vaše identifikační údaje, kontaktní údaje, údaje o vašich dotazech, uskutečněných obchodech a další údaje využitelné pro marketing (např. sociodemografická data, geolokační údaje, informace z internetového prohlížeče, který používáte)

V případě objednávky zboží nebo produktů v e-Shopu Diochi též jejich identifikace a počet kusů, variabilní symbol a číslo místa spotřeby (v případě stávajících zákazníků Diochi, spol. s.r.o.) společné dále jen „osobní údaje“.

Tento souhlas nám poskytujete na dobu 10 let. V případě, že jsme spolu uzavřeli nebo uzavřeme smlouvu nebo více smluv, platí Váš souhlas po dobu trvání našeho smluvního vztahu a dále po dobu dalších 10 let. Pokud projevíte přání vymazat osobní údaje, které o vás budeme shromažďovat, učiníme tak na vaše písemné upozornění, pokud nebude existovat oprávněný důvod údaje zachovat. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

V případě, že chcete vaše identifikační údaje odstranit ze sekce „Poradna“,  informujte nás o této skutečnosti písemně na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Vaše data budou vymazána.

Tímto prohlašuji, že jsem seznámen/a a souhlasím s Podmínkami ochrany osobních údajů, které jsou uvedeny na webu www.diochi.cz

web0000000